2011. jún. 4.

~~Villámgyors új réteg




Ha még nem alkalmaztál scriptet,akkor ajánlanám elolvasásra a következő tutorialt:Bound script


A tippek tutorialban leírtam már egy "trükköt",miként lehet új réteget gyorsan megnyitni,de most egy még gyorsabb módot mutatok be,egy perc alatt kész van,csak hozzá kell szoktatni magatokat,hogy használjátok:-D


1.)Scripttel felvesszük a tippekben már bemutatott új réteg-kérést.Ha nem lenne előttünk a script-paletta,nyomjuk meg az F2-őt.Klikkeljünk a kis körre:







2.)Most tartsátok lenyomva a shift-gombot (bill.bal oldal,felfelé mutató nyíllal),majd a rétegpalettán klikkeljetek az új réteg ikonján:Elengedhetitek a shiftet.




3.)Most a script-palettán a legutolsó ikonra klikkeljetek, a kis flopy-ra,és mentsétek a scriptet.Ha valakinek már van ilyen scriptje,akkor az innentől csinálja a többit.



4.)Jobb gombbal kattintsatok valahol üres területen,majd a megjelenő panelen válasszátok a customize-gombot:




5.)Klikkeljünk az utolsó fülre.A legördülő ablakban keressétek meg az előbb mentett scriptet,majd válasszatok egy kis ikont,és nyomjátok meg a bind-gombot.Az alsó ablakban megjelenik a script,előtte az ikonnal.






6.)Most lépjünk át a "keyboard"-fülre,és keressük meg a "bound scripts" szöveget.Az alatta lévő ablakban megjelenik az előbb mentett és megjelölt script neve.Kattintsatok a jobb alsó ablakba,és nyomjátok meg azt a gombot a billentyűzeten,amivel majd az új réteget akarjátok megnyitni.Én a space-t választottam,mert nem kell keresgélni,kellően nagy is,nem üt mellé az ember,oda sem kell nézni.Ha leütöttétek,nyomjátok meg az "Assign" gombot,ezzel hozzárendeltétek a scriptet a választott billentyűhöz.Close és ezzel kész is van.Már csak használni kell.Természetesen más scripthez is ugyanígy hozzárendelhetünk billentyűkódot,és akkor nem kell keresgetni,valamint a kis ikont is kitehetjük a toolbar-ra,ott is azonnal új réteget ad,nem jön be az új réteg beállítási panelja.











Ápdételem kicsit a tutorialt.:-DMár annyira belelendültem a scriptelésbe,hogy még annak is külön kreáltam egyet,ha az új réteget történetesen nem az adott réteg fölé,hanem alá szeretném tenni.Ugye ilyenkor ez úgy volt,hogy egérrel átúztam a réteget.Eddig!!:-D



Ha nem akartok ezzel vesződni,készítsetek egy ilyen scriptet.Nincs más dolgotok,mint ugyanúgy elkezdeni,ahogy fent olvasható,majd,ha megvan az új réteg,menjetek a Layers menüpontba,ott is az Arrange-ra,majd a Move Down-ra klikkeljetek.Arra ügyeljetek,hogy az újjal együtt csak két réteg legyen!Ezután mentsétek a scriptet,és ugyanúgy rendelhettek hozzá ikont,vagy billentyűparancsot,mint egyébként.Amikor tudjátok,hogy az új réteget alulra szeretnétek,akkor eleve erre klikkeljetek és már ott is lesz-pikkpakk.




Aztán csináltam még scriptet olyan műveleteknek is,amik gyakran követik egymást.Pl. én rengeteget használom a copy,majd utána a paste as new image-et egymás után.Így egyszerűen egy scriptbe "tettem" őket.Egy aktív kép kell hozzá,kijelölöm egy részét-csak úgy találomra,ekkor elindítom a felvevőt,majd copy-paste as new image,és mentem a scriptet.Hozzárendelek a fentiek szerint egy ikont,kihelyezem a toolbar-ra és máris nem kell kétszer nyomkodnom az ikonokat,hanem egy klikkre ott van az új kép a másolattal.










Most má' nyomjuk a gombot!

Nincsenek megjegyzések: